Origami em Tecido - Fabric Origami

Hi! These are some projects I've made, folding a piece of fabric :-) Isn't it great? It's a wallet and a makeup brushes case. It's all folded, no sewing! I'll be teaching the techniques to treat the fabric and how to fold these... But unfortunately, the course will be here in Brazil... :-P But if you're free next Friday, you are welcome to come!

Esta carteira e porta-pincéis de maquiagem são feitos em origami em tecido. Sem corstura, tudo dobradinho! Quer aprender? Vou dar esta aula na GANA PRESENTES, na semana que vem! A GANA PRESENTES fica na Rua Cubatão, 415, perto da estação Paraíso do metrô.

Inscrição pelo TEL:11 3051-2483 ou Email: gana.juliana@gmail.com

Origami Magazine + Bascetta's Unit


 Aeew! Saiu a nova edição da revista Origami da Editora Minuano! E adivinha de quem é esse kusudamão aí da capa? Hein, hein? \o/ (Os pequenininhos do canto superior direito tb são meus, e o coelho amarelo tb, rs). Então, se passar pela banca de jornal, lembre de mim! :-* As criações são de Paolo Bascetta (Kusudama grande), Herman Van Goubergen para os curlers (já falei deles aqui, em um post anterior), e não sei de quem no caso do coelho. Quem souber, manda um comentário!

Woohoo! See the pinkish-yellowish kusudama above? Guess who's done it? *poke poke wink wink* This is a Brazilian Origami magazine, and I'm really proud for the feature on it cover ^_^ Dunno if you'll ever run into this at your local newsstand, but if you do, remember me! :-P I've also folded the small kusudamas on the right top corner, and the yellow bunny. The creations are not mine, mind you. The Big kusudama is from Paolo Bascetta, and the small ones from Herman Van Goubergen. Dunno who's created the bunny, but I'd be happy to know it.


O mesmo modelo da revista, mas com foto caseira :-P
A personal shot from the same model (that's my balcony wall behind, lol).

Yummy Strawberries


Infelizmente não dá para comer... são feitos de biscuit ;-P E o pequenininho é tipo, MUITO pequeno... coisa de menos de 1 cm, hehehe.

Cute, but not edible... I saw lots of ppl doing these on Deviantart, so I decided to give it a try, but there is no such thing as Fimo or Sculpey here in Brazil, so I used this biscuit-like clay. It's ok, though :-)

Cute Eco Bags


Ainda bem que a moda pegou! Por toda São Paulo você vê o pessoal carregando EcoBags, de tudo quanto é cor e de várias estampas, e vários supermercados tb deram um incentivo, dando de brinde ou cobrando baratinho. Mas como eu queria uma personalizada, fiz essas duas aí de cima, com as orelhinhas dos coelhos pulando um pouquinho para fora ^_^ E olha que nem foi por causa da páscoa, hein? Essas aí foram feitas em maio do ano passado! 

This ecobag thing is just a wonderful idea, isn't it? You can help nature, and at the same time, you can walk around carrying a super-duper-mega-cute bunny, showing off your tote to everyone on the way home :-P This project was originally done last year for #ArtisanCraft at Deviantart, but as we've just celebrated Easter, why not taking them back from last year's archive, huh? Hope it inspires you with your own totes!

Kusudama - Astra


Eu não curti muito esse modelo. Não achei estável, nem mto bonito, para ser sincera. Ele fica meio desengonçado... mas enfim, gosto é gosto... o que vcs acharam? Se quiser tentar, aí vai o diagrama. ;-) Me diga depois como ficou o seu ^_^


Personally, I didn't like this model very much... kinda floppy, not really stable, and not even really pretty... poor little thing, lol. Anyway, here is the diagram. Let me know if you give it a try, I'd love to know how yours turned out to be. ^_^

Kusudama - Little Turtle Diagram


Kawaii desu ne? O nome desse kusudama é Little Turtle (Tartaruguinha) pois os módulos juntinhos lembram a carapaça de uma tartaruga. Tem um outro jeito de montar os módulos tb, mas ainda não tentei, quando fizer, prometo que posto :-) O diagrama está aqui.

This kusudama is called Little Turtle because it's modules resemble a turtle shell ^_^ My husband says it seems it came straight from a Megaman video game :-P Not one of my favorites, specially because it's hard to find a patterned paper with a pattern focused in the middle of the square, rather than the corners. You can find the diagram here.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...